تصفیه‌ی خون با گیاه دارویی خُرفه

pink rose

تصفیه‌ی خون با گیاه دارویی خُرفه

sahar basaadat
pink rose

تصفیه‌ی خون با گیاه دارویی خُرفه


کارشناس مسوول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت:  استفاده از تخم خُرفه تصفیه‌ی خون، برطرف کردن التهابات گوارشی، رفع سرفه و  برطرف شدن تشنگی توصیه شده است. 

هم چنینقسمت‌های هوایی خُرفه یعنی برگ، ساقه و دانه‌های آن ارزش دارویی دارند.

وی از مصرف خوراکی خُرفه گفت و تشریح کرد: مصرف خوراکی خُرفه به عنوان سبزی  خام و یا پخته همراه با پیاز و روغن برای تقویت روده‌ها، قطع اسهال و تب  استفاده می‌شود و مصرف خام برگ و ساقه آن به‌صورت سالاد و همراه با سرکه  برای درد کلیه مفی  جویدن برگ آن به مقدار کم، کُندی دندان را برطرف می‌کند و زیاد جویدن آن  کُندی دندان ایجاد می‌کند.

کارشناس مسوول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی با توصیه  به مبتلایان به دیابت یادآور شد: برگ و ساقه‌ خُرفه مسکن صفراست و حرارت  خون و کبد و معده را تسکین می‌دهد و کنترل ترشح ادرار در مورد بیماری دیابت  مفید است.

وی با عنوان کردن بهره‌گیری از خُرفه برای برطرف شدن پیسی‌های دست و پا  اظهار کرد: ضِماد برگ و ساقه آن به تنهایی برای تسکین حرارت اعضا و سوختگی  آتش مفید است و اگر بر معده و کبد گذارند برای تسکین حرارت آن‌ها مفید است و  اگر با حنا تهیه شود و بر کف دست و پا گذارده شود برای حرارت و پیسی‌های  دست و پا در صورت تکرار مفید است.  

وی بیان تاثیر این گیاه در از بین بردن سردرد افزود: ضِماد خُرفه بر روی پیشانی سبب از میان رفتن سردرد و دردهای میگرنی می‌شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 26 شهريور 1392برچسب:, | 20:19 | نویسنده : sahar basaadat |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.